zondag 10 november 2013

One parent, two kids-weekend






Big Man was away for most of the weekend, so it was only me and the kids. We kept it very low key, lots of Lego, easy food, couch potato time and a little bit of household things.
I am still organizing and decluttering and I am pretty happy with the progress we are having! Preparing lessons is getting easier, and I am slowly digging through my yarn stash. 
I also sorted out my fabric stash and decided to work on a new quilt, Patches and Pinwheels from the lovely Bonnie Hunter. I am keeping my fingers crossed that this will be a top very soon and over the weekend I sewed up a bunch of strips, cut them and sewed them together to make 16 patch blocks. 
I am curious if the mental picture I have will be the same in real life with the batik fabrics from my stash.


Tomorrow it will be back to business/teaching as usual, but for now I am wishing you all a happy and relaxed evening!

Grote vent was dit weekend er op uit met een vriend, dus het huis bevatte alleen 1 ouder en 2 kinderen. We hebben ons vooral niet drukgemaakt, en het gehouden bij spelen met Lego, makkelijk koken, op de bank hangen en ergens tussendoor wat huishoudelijke dingetjes.
Ik ben nog steeds bezig om het huis op orde te krijgen en ik merk dat het steeds beter gaat. Stapje voor stapje. Tijd om lessen voor te bereiden is makkelijker te vinden en ik merk dat mijn voorraad garen me niet meer duizelt maar juist overzichtelijk wordt.
Ik ben ook bezig geweest om mijn stofjes te bekijken en te organizeren. De kleine restjes zijn naar de school van de Kleine Man gegaan en een stapel ligt klaar voor de tweedehands markt. Ik heb wel besloten om maar een quilt te beginnen en ik zie wel hoe lang ik er mee bezig ben (mijzelf kennende gaat het nog wel een tijdje duren). Ik volg de tutorial van Patches and Pinwheels van Bonnie Hunter.
De afgelopen twee dagen heb ik me vooral bezig gehouden met strips snijden en naaien en 16-patches naaien. Ik hoop heel erg dat dat de combinatie van stoffen die ik heb uitgezocht er in het echt net zo mooi uit gaat zien als in mijn hoofd!

Morgen wordt weer een normale alledaagse dag met lesgeven. Maar nu wens ik je een hele fijne en relaxte avond!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

I would love it if you leave a comment! Thank you so much for visiting xXx