woensdag 5 februari 2014

Time Flies

 

Last weekend we went to the Efteling, and I realised the kids are getting so much bigger, and understand more and more (and get more independent). Wow. Where did time go? I remember so vividly a visit to that same Efteling with a 4 month old in the baby wrap!
Afgelopen weekend gingen we naar de Efteling en ik realiseerde me dat de kid zo enorm groot aan het worden zijn en dat ze steeds meer begrijpen (en ook onafhankelijker worden). Jeetje. Waar blijft de tijd? Ik herinner me nog goed dat ik in de Efteling rondliep met een 4 maanden oud hummeltje in de draagdoek!

 

Every flower stall is selling hyacinths and narcissus. Is Winter really over? It hasn't been freezing over here, maybe a morning or two. Will we get snow in the coming month?
 Alle bloemenstalletjes verkopen alweer hyacinten en narcisjes. Is de winter alweer voorbij? Het heeft nog maar een nachtje of twee gevroren, echt koud is het niet geweest. Of gaan we nog sneeuw krijgen in de komende maand?

 

Slowly my CAL blanket is growing. I think I made this weeks rows (I am not sure yet, I have the English version by hand and have to check the Dutch blog for updates, AH here it is!). I am very happy with my colours! 
Heel langzaam groeit de CAL deken. Ik heb geloof ik de rijen die huiswerk maken voor deze week gemaakt. Ik volg meer het Engelse patroon dan het Nederlandse dus ik zal het even moeten controleren! Ik ben zo enorm blij met mijn kleuren :)

 

I realized I have worn way way way too little crochet clothing this winter! I wore a vest once, but my shawls are all lying in the closet. Time for a change, and I put on some crocheted socks this morning. They are warm and squishy!
Ik realiseerde me dat ik deze winter echt te weinig gehaakte spulletjes aan het dragen was. Ik heb maar 1 keer een vest aangehad, maar mijn mooie shawls liggen al te lang in de kast. Vanochtend luisterde ik naar mijn voornemen en pakte een paar gehaakte sokken uit de kast. Ze zijn heerlijk warm en zacht!


 

My hexagon blanket is also growing very very slowly. I am planning to work on it for a month or two so at the end of March it has to be done! Then I will re-release the pattern in its updated form. I am excited by it, because I really really like what is growing on my lap.
 Mijn hexagon dekentje groeit ook langzaamaan. Ik heb een planning in mijn hoofd en hoop het eind Maart af te hebben. Het moet gewoon. Dan maak ik een vernieuwde versie van het patroon. Ik vind het zo mooi wat er aan het groeien is op mijn schoot als ik hier aan werk!


And this picture shows how fast time flies. My little Lady turned 3 yesterday. She's officially a pre-schooler now. O how she wishes to go to school already, just as her big brother....
Deze foto laat zien hoe hard de tijd vliegt. Mijn kleine meisje is 3 geworden gisteren. Ze is officieel een peuter peuter, bijna kleuter. Ze wil maar al te graag naar school, net als haar broer, maar ze zal toch echt een jaartje moeten wachten!

 

As a birthday gift we bought her the last members of her Buntspechte family for her wooden doll house. With mom and dad in the house, she has a lovely family of four and she has been playing a lot with it already. I looooooooooooooooooooove the Buntspechte figurines!
Als cadeautje gaven wij haar de moeder en de vader van de Buntspechte familie. Ze passen perfect bij haar poppenhuis, en haar familie is nu compleet. Ze vind het helemaal geweldig om mee te spelen. Ik vind ze zo mooi, de Buntspechte figuurtjes!


See you soon!
xXx

2 opmerkingen:

  1. What a wonderful and inspiring post!! I love how your hexagon blanket is coming along also - beautiful colors, beautiful work - thank you so much for this rich report!

    BeantwoordenVerwijderen

I would love it if you leave a comment! Thank you so much for visiting xXx