zondag 4 mei 2014

Our Garden ~ May









From this month on I am going to post more updates on the garden, because it is going very very well! Lots of green grow spurts and already lots of flowers! You should see the tadpoles swimming in the pond, they are round and fat! My carrots and radish are growing, the beanstalks are pushing through the ground.  I've also set up a snail/slug trap after my lettuce was completely eaten up by them.
My seedlings are ready to be seperated (already were, but I have been putting it off..) and some are very very ready to go into their vegetable bed. Only wait until after May 11th! Really need to get my second vegetable bed ready. I completely enjoy myself with the garden, I love love love it!
Vanaf nu ga ik iedere maand foto's plaatsen van wat er allemaal in ons tuintje gebeurd want er gebeurt een hele hoop! Heel veel groene groeispurtjes en al aardig wat bloemen! En de kikkervisjes zijn heel erg rond en zwemmen dat het een lieve lust is! Mijn worteltjes en radijsjes groeien gestaag en de tuinbonen komen boven de aarde piepen. Ik heb ook maar een val gezet voor de (naakt)slakken in de hoop dat het gaat helpen, want ze hebben al mijn slaplantjes opgegeten...
Mijn zaailingen moeten heel erg nodig gescheiden worden van elkaar want ze hebben een beetje weinig ruimte (had ik eigenlijk al moeten doen). Mijn al verspeende zaailingen staan eigenlijk te popelen om de aarde in te gaan, maar nog heel even wachten tot na Ijsheiligen! Ik moet heel erg de tweede moestuinbak in orde maken. Maar ik geniet van mijn mooie tuintje :) Heel blij!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

I would love it if you leave a comment! Thank you so much for visiting xXx