zondag 22 maart 2015

On & Off the Hook 3/22: Yarn Dreaming







Veel tijd om te haken heb ik helaas niet de afgelopen weken, ik leg mijn werkjes wel klaar, maar daar blijven ze dan ook liggen omdat ik teveel andere dingen heb te doen, vooral schoolwerk. Zo balen! Ik schrijf nu deze blogpost in de hoop dat ik strakjes of vanavond dan eventjes een halfuurtje kan gaan zitten met een shawl!

Maar de wolletjes worden wel af en toe gepakt en bepoteld en allerlei ideeen komen dan op: Ga ik er een shawl van maken? Een muts? Wat voor vorm moet hij hebben? Welke steken kan ik gebruiken? En zo mijmer ik dan even verder. Om het weg te leggen tot het tijd is. En eigenlijk is dat stiekem toch wel een hele leuke fase, zo nadenken en in je fantasie je werkje alvast te zien groeien.

Ja toch?

Liefs
Barbara

~~~~~~~~~~~~~~

It seems I do not have enough moments to sit down and grab a WIP at the moment.. I lay my WIPs somewhere on my days off to grab but they tend to stay in the same spot for the whole day! Bummer. I am writing down this blogpost in the hope I will have a spare 10 minutes this afternoon or this evening haha!

But I do give the my lonely little balls of yarn a bit of attention when I think they feel neglected. I feel them, look at them and start thinking about the things I want to make with them: Will it become a shawl? How big? What kind of stitches will I use? What shape? And I dream for a bit. After that I put them back with their friends and just wait and try to work up the other projects until it's their turn to come out of my stash and play. I think it is such a nice phase, dreaming up those projects and let them grow in my phantasy!

Am I right? I think so!

Love,
Barbara


4 opmerkingen:

  1. Gelijk heb je mijmeren is ook heel erg leuk. Er komt vanzelf wel weer tijd en een geweldig idee of patroon waar je aan gaat beginnen. En tot die tijd gewoon door dromen..

    Lieve groet,dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jazeker, het verzinnen, af en toe eens voelen en verder mijmeren is heerlijk! Zo kun je extra lang genieten van je bollen. De rode artesano is prachtig!
    Groetjes Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat gevoel ken ik. In mijn hoofd vormen zich allerlei plannetjes, waar vaak niks van komt door tijdgebrek. Maar wel leuk om over na te denken. En soms schrijf ik wat op zodat ik er laten verder mee kan.

    BeantwoordenVerwijderen

I would love it if you leave a comment! Thank you so much for visiting xXx