donderdag 14 januari 2016

MCAL "Dionaea" Hints and Tips!


Ooooooooo wat zie ik mooie versies voorbij komen op de Facebook groep, als je meehaakt kan ik je aanraden om een kijkje te nemen, de een nog mooier dan de ander!

Natuurlijk is geen enkel patroon voor iedereen perfect en ik heb een aantal vragen moeten beantwoorden bij de afgelopen delen. Ik deel ze hier voor iedereen!

- Mijn bovenkant wil maar niet recht blijven
Dat klopt. Het wordt een asymmetrische "batwing" oftewel vleermuisvleugel achtige shawl. De punten zullen naar boven lopen.

- Mijn driehoek is na deel 1 te klein
Pak een grotere naald, ik haak echt heel erg los, ga lekker 2 maten groter. Je wilt dat het een heerlijk soepele shawl wordt en zeker met die structuursteken trekt het te vast als je te strak haakt.

- Ik krijg die 5 steken niet in de middelste steek!
Een van de leden van de groep had hiervoor de briljante oplossing, die vind je hier. Zij haakte zo dat je niet alle 5 in 1 steek hoefde te doen. Ze heeft er een tekening bij!


Zijn er nog ander problemen of tips? Laat het me weten!


~~~~

I've already seen some pretty versions of "Dionaea"! Keep up the good work! You can view them on the Facebook group and if you are crocheting a long, hop over for some eye candy!

The pattern is quite straight forward, but with humans being unique inviduals I can understand it is not clear to everyone. So I've made a list of FAQ's and discussions I have seen on the Facebook group.

- The top side of the shawl is not straight
Yes, it curves. It is going to be a batwing shaped shawl, so no worries!

- My triangle is way too small after part 1
Go big. I crochet very loose, so take my advice on going one to two sizes bigger! You want the fabric to be soft and supple.

- I can't get those 5 stitches in the middle stitch!
One of the ladies posted an ingenious solution, you can find it here: CLICK!


Have I missed anything?

Please let me know!


xx

Barbara

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

I would love it if you leave a comment! Thank you so much for visiting xXx