zondag 7 februari 2016

My Birthday Girl - Baby Crochet!









Alweer 5 jaar geleden kwam Kathelijne na lang, heel lang wachten (de verloskundige dreigde met inleiden) in ons leven. Op vrijdagochtend, terwijl haar grote broer bij de gastouder was, werd ze thuis in ons bed geboren! De verrassing was groot, want we wisten niet dat ze een meisje was.

Ik haakte me suf tijdens die zwangerschap (dit zijn dus de foto's die ik postte toen ze net af waren!). Ik maakte 3 vestjes (patroontje 1 en patroontje 2 en patroontje 3), slofjes, een broekje en een granny slinger. En de nacht voordat ze zich aankondigde probeerde ik al puffend nog wat aan een granny deken te haken. Onder het mom van "hersenloos patroon zal vast wel helpen met afleiden". De witte streep was de laatste waar ik mee bezig was en het duurde nog anderhalf jaar voordat dit dekentje eindelijk af was. Het was ook 1 van de eerste gehaakte dingen die ik hier liet zien.

En nu is ze alweer 5. Een grote kleuter eigenlijk. Zo pienter, bijdehand en slim is ze. Echt een topdame. Ik maakte voor de juffen en meesters bekertjes met chocolademelk en thee en een paar oreo koekjes. Voor de kinderen in haar klas kocht ik potloden bij de Action, gekleurde snoepveters bij de Xenos en kersjes. Met zijn drietjes hebben we gisteren de traktaties in elkaar gedraaid!

Ik denk dat ze een superdag heeft gehad:)


~~~~~~

Oh my. Time has flown. Has it been 5 years already since Kathelijne came into our lives? Sheesh! She was born after waiting an eternity (my midwife already spoke of inducing labour) at home in our bed. The surprise was real as we didn't know she was a girl!

I hooked up a storm during that pregnancy. I made three cardigans (pattern one, two and three), booties,  pants and a granny bunting. And while I was trying to relax through the contractions I tried to crochet a few rows of a granny blanket. The white stripe is the one I tried to make, but couldn't as I was blown away by the contractions. The blanket was finished one and a half years later and was one of the first crochet projects I showed on the blog!

Today she is 5 years old. A big kindergarten girl. She's smart, witty and very very bright. 
I made cups for all the teachers with chocolatemilk, tea, and some Oreos. For the kids I made pencils with candy ties and a small cherry candy. The three of us, Geert, Kathelijne and me, had really fun putting it all together.

I hope she has a great day today :) Our little birthday girl.

xx
Barbara

7 opmerkingen:

  1. Wat een stralende jarige! En leuk om al die gehaakte kleertjes te zien. Ik vind het zo jammer dat ik het haken pas zo veel later dan de babytijd van onze meisjes ontdekte...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel! Er zijn idd zo veel leuke babydingen. Ik vind het nu eigenlijk lastiger om iets voor de kids te haken omdat ze alweer zo groot zijn! O ja en een mening hebben :)

      Verwijderen
  2. Nog gefeliciteerd met je dochter. Wat een leuke dingen heb je (destijds en nu) gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Schattige meid! En een leuke, originele traktatie met die potloden en snoepjes!
    Wat een mooie herinnering, aan die witte streep in het gehaakte deken. Een deken om te bewaren en later als erfstuk door te geven aan je dochter misschien?
    Fijn week nog!
    Sigrid

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankje Sigrid! Ik hoop dat de deken het zo lang overleeft, maar dat is echt wel een heel leuk idee.

      groetjes
      Barbara

      Verwijderen
  4. Van harte gefeliciteerd! Leuk om zo terug te kijken!
    Groetjes Monique

    BeantwoordenVerwijderen

I would love it if you leave a comment! Thank you so much for visiting xXx