donderdag 31 maart 2016

Pattern: Dottie (An Oversized Crochet Vest)

 





Hoera! Een nieuw patroon. Wat een plezier heb ik gehad tijdens het maken van dit patroon en het vest zelf. Ik heb allerlei "opgelegde regels" opzij geduwd en ben het gewoon gaan doen. Plus het feit dat het echt heel goed gaat met mijn tennisarm en dat ik dus nog nooit ZO snel iets heb gemaakt maakt me driedubbel blij!

En weet je: hij zit ook heerlijk...

Dit patroon is gratis te downloaden in het Nederlands en Engels (de links staan onderaan dit bericht). Het is eigenlijk meer een recept dan een echt patroon dus ik daag je uit: kies je eigen garen en ga meten!

Wat heb je nodig?
8 bollen Zeeman Tweed (6 grijs, 2 grijsblauw) oftewel
Haaknaald 5, maar aangezien ik los haak raad ik aan om naar een 6 te gaan als je strak haakt.

Het patroon bevat verder de maten, aanwijzingen en het basisrecept voor een lekker los vest dat openhangt aan de voorkant.

Veel plezier!!!

* Delen is lief :) *

~~~~~~~~

Hurray, a new pattern! I had so much fun creating this one. I've put all self written "rules" aside and created a recipe to hook your own warm and cozy vest.
This vest is a joy to wear, it is!

You can download the pattern for free by clicking on the link below this message. It is available in English (US crochet terms) and Dutch.
It is more of a recipe than a full pattern, this means you can customize this vest but I will lend a helping hand.

You'll need:
8 balls of Zeeman Tweed or any yarn with a 5-6 mm hook as recommended size.
Crochet hook size 5 mm or size needed to obtain gauge.

Pattern has written instructions, clues and pictures to help you on your way.

Have fun!

*Sharing is highly appreciated :)*


xx
Barbara


Links:

Dottie (NL)

Dottie (EN)



9 opmerkingen:

  1. Mooi! Ziet er inderdaad uit alsof het lekker zit.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lijk tme een heerlijk vest en precies op tijd klaar want je kan hem nu wel als jas aan hebben met dit mooie weer.

    Liee groet,dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het lukt me maar niet om deze vest te maken. Ik heb hem al vijf keer uitgehaald en ik zou hem zo graag maken....

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik vind hem heel mooi, meestal doe ik ook maar mijn eigen zin en valt het resultaat goed mee, Goed gedaan

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hi , Ik heb je patroon gebruikt als basis en wat aangepast. Het is een heerlijk patroon om op te variëren. Volgens mij kan ik geen foto plaatsen dan had je het kunnen zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Vicky, is het je al gelukt om de vest te haken. Weet niet goed of ik eraan moet beginnen of niet! ��

    BeantwoordenVerwijderen
  7. (2 dc, ch, 2 dc) ... wat betekent dat? thx!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. liep ik ook tegen aan maar staat voor 2 stokjes 1 losse 2 stokjes.

      Verwijderen

I would love it if you leave a comment! Thank you so much for visiting xXx