vrijdag 2 september 2016

Review: Rico Baby cotton soft print





* no affiliation links in this post, just an honest opinion!* 

Jullie weten van mijn zoektocht naar fijn katoen garen, en dat ik alle kansen aanpak om een nieuw merk te proberen.
Toen in Creatief Putten (op vakantie) mijn oog viel op de uitverkoop zag ik daar Rico Baby liggen, een merk waar ik al veel van had gehoord maar nog nooit had geprobeerd. Twee bolletjes gingen er mee (ik had mezelf een quotum opgelegd :)). Kijk eens naar dat schattige konijntje op de wikkel, daar zeg je toch geen nee tegen?

Okkie heeft vriendjes nodig vond ik en vorige week begon ik rustig aan aan een mini-versie van de octopus. Kathelijne werd al superenthousiast van het idee van nog meer octopusjes om mee te spelen, laat staan toen ik zei dat ze kleiner gingen worden! Ik begon met uitrekenen hoeveel kleiner ze moesten worden en begon met haken.

Zal ik eerlijk zijn? Het haakt super! Het is heerlijk zacht, splijt niet en voelt inderdaad op een manier dat je denkt "ja, dit is iets voor baby projectjes". Of het goed wasbaar is kan ik nu niet zeggen, maar als dat wel zo is dan is het perfect voor vestjes, omslagdoeken en dekentjes. Perfect.

Een aanrader!

Rico Baby cotton soft print DK
Het draadje bestaat uit 50% polyacryl en 50% katoen. Op de bol van 50 gram zit 125 meter.

Shopze!


~~~~~~

Y'all know that I will not turn down an opportunity to try out a new yarn right? So when I spotted the discount section in the LYS at my vacation spot I picked it up and took it home. It were two balls of Rico Baby yarn and I knew I wanted to try it! Especially because of the cute bunny on the ball band.

I thought it would be nice to give Okkie a few mini-friends to play with. Kathelijne wholeheartedly agreed to that plan! So I started downsizing Okkie and crocheting a mini version (still working on it).

To be honest: it hooks up amazing. It's soft, it doesn't split and the colour is gorgeous. When you pat it, you really feel it's appropriate for babies if you know what I mean. I would love to know how it holds up after a few washings but I think it's the perfect yarn for baby capes, cardigans or baby blankets. Just perfect.

I can recommend this one!

Rico Baby cotton soft print DK
The yarn is a 50% acrylic and 50% cotton blend and the ball has a 125 mtr to 50 grams yardage.

Have fun shopping for this yarn!

xxxx
Barbara


4 opmerkingen:

  1. Oeh dat ziet er inderdaad uit als een heel fijn draadje! Ik ben benieuwd naar je octopus, veel plezier!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk om van een andere haakster informatie te krijgen over garen dat ik nog nooit heb gebruikt.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat garen kende ik ook nog niet, ik hou het in mijn achterhoofd!
    Benieuwd naar de nieuwe inktvis :-)
    Groetjes, Sigrid

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb een paar bollen effen garen in huis liggen, maar ik ben er nog niet aan begonnen. Goed om te lezen dat het jou goed bevalt.

    BeantwoordenVerwijderen

I would love it if you leave a comment! Thank you so much for visiting xXx